Let’s go shopping!

The use of dialogue exercises ensures that each learner gets to speak in turn. With the help of dialogues, it is possible to simulate different situations in everyday life or, for example. practice pronunciation.

In this exercise, the focus is on strengthening vocabulary and using it in various situations. The learners are not given a ready-made script, but the aim is to try to think about what they could say in different situations.

Cover image: Ville Koski

Activity contributed by: PO / Niina Kuusivaara

Learning objectives:

  • Vocabulary
  • To ask & to answer

Instructions for this exercise

Give each pair the exercise (on paper / on screen).

First, tell them to check all words in the box 1. If there are new words, they should translate them.

Once they are familiar with the words in box 1, they will start a dialogue: one person is a customer, one the sales person. They should use all words from box 1 in the dialogue.

When ready, repeat with box 2 etc.

Ostoksilla

Dialogiharjoitusten käyttö varmistaa, että jokainen oppija pääsee vuorollaan ääneen. Dialogien avulla on mahdollista simuloida erilaisia arkielämän tilanteita tai esim. harjoitella ääntämistä.

Tässä harjoituksessa keskiössä on sanaston vahvistaminen ja käyttö erilaisissa asiointitilanteissa. Oppijoille ei anneta valmista käsikirjoitusta, vaan tarkoitus on pyrkiä itse miettimään, mitä eri tilanteissa voisi sanoa.

Cover image: Ville Koski

Activity contributed by: PO / Niina Kuusivaara

Oppimistavoitteet:

  • Sanasto
  • Kysyminen & vastaaminen

Harjoituksen ohjeet

Jaa tilanteet opiskelijoille joko näytöllä tai paperilla.

Opasta paria tutustumaan ensimmäisen tehtävän sanastolaatikkoon ja selvittämään vieraiden sanojen merkitykset.

Kun pari on tutustunut tehtävän sanastoon, he aloittavat dialogin: toinen on asiakas ja toinen myyjä. Ideana on käyttää kaikki laatikon sanat dialogin aikana.

Kun tehtävä on valmis, sama toistetaan tilanteen 2 kanssa jne.

On va faire du shopping!

L’utilisation d’exercices de dialogue permet de s’assurer que chaque apprenant.e a son tour de parole. Les dialogues peuvent être utilisés pour simuler différentes situations quotidiennes ou pour pratiquer la prononciation, par exemple.

L’objectif de cet exercice est de renforcer le vocabulaire et de l’utiliser dans différentes situations professionnelles. Les apprenants.es ne reçoivent pas de script tout fait, mais sont encouragés à réfléchir à ce qu’ils pourraient dire dans différentes situations.

Image de couverture: Ville Koski

Activitée contribué par: PO / Niina Kuusivaara

Lernziele:

Objectifs d’apprentissage :

  • Vocabulaire
  • Questions – réponses

Consignes pour l’exercice

Donnez à chaque binôme l’exercice (sur format papier / à l’écran).

Tout d’abord, dites-leur de vérifier tous les mots de la case 1. S’il y a des mots nouveaux, ils doivent les traduire.

Une fois que les binômes se sont familiarisés avec les mots de la case 1, ils entament un dialogue : une personne est le/la client.e, l’autre le/la vendeur.euse. Ils doivent utiliser tous les mots de la case 1 dans le dialogue. Lorsque les apprenant.es sont prêt.es, ils/elles continue avec le vocabulaire de la case 2, etc.

Komm, wir gehen einkaufen!

Durch den Einsatz von Dialogübungen wird sichergestellt, dass jeder Lernende zu Wort kommt. In Dialogen können verschiedene Alltagssituationen simuliert oder z. B. die Aussprache geübt werden.

Der Schwerpunkt dieser Übung liegt auf der Festigung des Wortschatzes und der Anwendung in verschiedenen Alltagssituationen. Die Lernenden erhalten kein vorgefertigtes Skript, sondern werden ermutigt, darüber nachzudenken, was sie in verschiedenen Situationen sagen könnten.

Titelbild: Ville Koski
Aktivität von: PO / Niina Kuusivaara

Lernziele:

  • Vokabeln
  • Fragen und Antworten

Anleitung zu dieser Übung

Geben Sie jedem Paar die Übung (gedruckt/digital).

Sagen Sie ihnen, dass sie alle Wörter in Kasten 1 durchgehen sollen. Wenn es neue Wörter gibt, sollen sie sie übersetzen.

Sobald sie mit den Wörtern in Kasten 1 vertraut sind, beginnen sie einen Dialog: Person 1 ist ein*e Kund*in, Person 2 ist Verkäufer*in. Sie sollten alle Wörter aus Kasten 1 in dem Dialog verwenden.

Machen Sie danach weiter mit Kasten 2 usw.

More exercises: