Me and my Background

Let’s play dominoes! Playing this game is an easy and fun way to memorize and review basic questions about oneself and how to answer it

You can use the same template to practice all kinds of questions — just search for some more with your students, turn them into domino cards, and you’re ready to go!

Cover image: Pexels Helena Lopes
Activity contributed by: CU / Audrey Fresquet and Mika Kesämaa (Finland)

Exercise in pairs

Learning objectives:

  • Basic questions and answers
  • Introducing yourself
  • Engaging in simple conversation

Instructions for this exercise

Print the cards and cut them in the middle so that each card is divided into the beginning of a question at one end and the end of a question at the other.

1. The domino cards are distributed randomly among the learners, with some having the beginnings of questions and others having the ends. Players must not show their cards to anyone else.

2. Learners move around the classroom with their domino in their hands and must discuss with each other to find a good match between a beginning and an ending to a question, thus forming a grammatically correct question. (Please note that some question beginnings may match different question endings).

3. When they think a question is correct, the pairs must indicate this to the teacher and ask the question aloud to the rest of the class, who listen. To score the point, the question must be correct, and the other member of the pair must answer it with their personal information and details.

4. Players must be able to form a pair and answer the question.

5.When all the pairs have been formed and have gathered together, the learners can return to their seats and, from memory, each one can go to the board to write a question of their choice. Another learner can be chosen by the person who wrote the question, or by the teacher, and go to the board to answer the question in writing.

Tip: You can print the cards twice so that the same words appear multiple times during the game, making it more effective for learning.

You can also create additional cards following the same model, using other questions with blank dominoes.

Faktoja minusta 

Pelataan dominoa! Tämän pelin pelaaminen on helppo ja hauska tapa muistaa ja kerrata peruskysymyksiä itsestään ja niihin vastaamisesta

Voit käyttää samaa mallia kaikenlaisten kysymysten harjoitteluun – etsi vain lisää oppilaidesi kanssa, muuta ne dominokorteiksi ja olet valmis!

Kansikuva: Pexels Helena Lopes
Harjoituksen tuottanut: CU / Audrey Fresquet ja Mika Kesämaa (Suomi)

Pariharjoitus 

Oppimistavoitteet:

  • Peruskysymykset ja vastaukset
  • Esittäytyminen
  • Osallistuminen yksinkertaiseen keskusteluun

Ohjeet harjoitukseen 

Tulosta kortit ja leikkaa ne keskeltä niin, että toiseen osaan jää kysymyksen alku ja toiseen loppu.

1. Dominokortit jaetaan satunnaisesti opiskelijoiden kesken, ja joillakin on kysymysten alku ja toisilla loppu. Pelaajat eivät saa näyttää korttejaan muille.

2. Opiskelijat liikkuvat luokkahuoneessa domino käsissään ja heidän on keskusteltava keskenään löytääkseen toisiaan vastaavat kysymyksen alun ja lopun niin, että muodostuu kieliopillisesti oikea kysymys. (Huomaa, että joidenkin kysymysten alku voi vastata useiden kysymysten loppuja).

3. Kun kysymys on opiskelijoiden mielestä oikea, parin tulee näyttää se opettajalle ja esittää kysymys ääneen muulle luokalle, joka kuuntelee. Pisteen saamiseksi kysymyksen on oltava oikein, ja parin toisen jäsenen on vastattava siihen.

4. Pelaajien on kyettävä sekä muodostamaan kysymyspari että vastaamaan kysymykseen.

5. Kun kaikki parit on muodostettu, opiskelijat voivat palata paikoilleen ja ulkomuistista kukin voi mennä taululle kirjoittamaan valitsemansa kysymyksen. Kysymyksen kirjoittanut henkilö tai opettaja voi valita toisen opiskelijan, joka menee taululle vastaamaan kysymykseen kirjallisesti.

More exercises: