Step into the fun – with words!
In this lively activity, learners dive into a map of a bustling amusement park. From roller coasters to food stands, they ask for and give directions, explore the park and discuss what they see. How do you get to the Ferris wheel? Where can you find some snacks when you get hungry? By using real-life language for directions and places, students build fluency while having fun imagining their day at the park.
Cover image: created by using AI
Activity contributed by: bit schulungscenter/Emma Brösel and PO/Anni Toikka
Exercise in pairs
Learning objectives:
- Asking and giving directions
- Using key vocabulary to describe places and settings
Instructions for this exercise
In this activity, participants are given a map of an amusement park. They work in pairs.
One persons asks for directions and the other one gives directions, switching turns after each question.
Tips: Before the exercise, make sure students are familiar with phrases like turn right/left, go straight ahead and other useful words.
You can also study the map together with the whole group first and study key words together (e.g., Ferris wheel, carousel, roller coaster).
Huvipuisto
Astu sisään huvipuistoon!
Tässä aktiviteetissa oppijat sukeltavat vilkkaan huvipuiston karttaan. He kysyvät ja antavat ohjeita vuoristoradoilta ruokakojuille, tutkivat puistoa ja keskustelevat siitä, mitä näkevät. Miten pääsee maailmanpyörälle? Mistä löytää jotain syötävää, kun tulee nälkä? Harjoituksessa käytetään paikan ilmauksia, opetellaan ohjeiden antamista ja harjoitellaan sanastoa. Tehtävässä harjoitellaan arkielämässä tarvittavia kommunikointitaitoja hauskassa ympäristössä!
Kansikuva: toteutettu tekoälyä käyttäen
Tehtävän tuottanut: bit schulungscenter/Emma Brösel ja PO/Anni Toikka
Pariharjoitus
Oppimistavoitteet:
- Ohjeiden kysyminen ja antaminen
- Paikkojen kuvailu ja sanaston harjoittelu
Ohjeet harjoitukseen
Tässä harjoituksessa opiskelijat saavat huvipuiston kartan. Harjoitus tehdään pareittan.
Toinen opiskelija pyytää ohjeita löytääkseen oikean paikan puistossa ja toinen neuvoo häntä. Jokaisen kysymyksen jälkeen vaihdetaan rooleja.
Vinkki: Ennen harjoitusta kannattaa varmistaa, että opiskelijat osaavat tärkeät fraasit, kuten käänny oikealle/vasemmalle, mene suoraan jne.
Voitte myös tutkia aluksi karttaa yhdessä koko ryhmän kanssa ja opiskella keskeisiä sanoja ennen harjoitusta (esim. maailmanpyörä, karuselli, vuoristorata).
Parc d’attractions
Entrez dans le monde du divertissement – avec des mots !
Dans cette activité animée, les apprenant.es plongent dans le plan d’un parc d’attractions très animé. Des montagnes russes aux stands de restauration, ils demandent et donnent des indications, explorent le parc et discutent de ce qu’ils voient. Comment se rendre à la grande roue ? Où trouver de quoi grignoter quand on a faim ? En utilisant un langage concret pour donner des indications et situer des lieux, les apprenant.es acquièrent de l’aisance tout en s’amusant à imaginer leur journée au parc.
Image de couverture : générée par l’IA
Activité contribuée par : bit schulungscenter/Emma Brösel et
PO/Anni Toikka
Exercice à deux
Objectifs d’apprentissage :
- Demander son chemin et donner un itinéraire
- Utiliser des mots clés pour décrire des lieux et son environnement
Consignes pour l’exercice
Dans cette activité, les apprenant.es reçoivent un plan d’un parc d’attractions. Ils travaillent par deux.
Une personne demande son chemin et l’autre lui donne des indications, en changeant de rôle après chaque question.
Conseils pour les formateurs et formatrices : avant l’exercice, assurez-vous que les apprenant.es connaissent bien des expressions telles que « tourner à droite/à gauche », « continuer tout droit » et d’autres mots utiles.
Vous pouvez également étudier la carte avec l’ensemble du groupe pour les mots clés (par exemple, grande roue, carrousel, montagnes russes).
Vergnügungspark
Einsteigen ins Vergnügen – mit Worten!
Bei dieser lebhaften Aktivität tauchen die Lernenden in einen Plan eines belebten Vergnügungsparks ein. Von Achterbahnen bis zu Essensständen fragen sie nach dem Weg und geben ihn vor, erkunden den Park und diskutieren, was sie sehen. Wie kommt man zum Riesenrad? Wo findet man Snacks, wenn man hungrig ist? Durch die Verwendung von Begriffen aus dem wirklichen Leben für Wegbeschreibungen und Orte verbessern die SchülerInnen ihre Sprachkompetenz und haben gleichzeitig Spaß daran, sich ihren Tag im Park vorzustellen.
Titelbild: erstellt mit AI
Aktivität beigetragen von: bit schulungscenter/Emma Brösel und PO/Anni Toikka
Paarübung
Lernziele:
- Nach dem Weg fragen und Anweisungen geben
- Schlüsselwortschatz verwenden, um Orte und Umgebungen zu beschreiben
Anleitung für diese Übung
Bei dieser Übung erhalten die Teilnehmenden den Plan eines Vergnügungsparks. Sie arbeiten in Paaren.
Eine Person fragt nach dem Weg und die Andere gibt den Weg vor, wobei sie sich nach jeder Frage abwechseln.
Tipps für Lehrkräfte: Vergewissern Sie sich vor der Übung, dass die Schüler:innen mit Ausdrücken wie rechts/links abbiegen, geradeaus gehen und anderen nützlichen Wörtern vertraut sind.
Sie können auch zuerst mit der ganzen Gruppe die Karte studieren und gemeinsam Schlüsselwörter lernen (z. B. Riesenrad, Karussell, Achterbahn).
Parque de atracciones
Entra en la dicersión ¡con palabras!
En esta animada actividad los alumnos se sumergen en el mapa de un concurrido parque de atracciones. Desde la montaña rusa hasta los puestos de comida, se piden y se dan indicaciones, exploran el parque y hablan sobre lo que ven. ¿Cómo se llega a la noria? ¿Dónde se compra la comida si te entra hambre? Al usar vocabulario real del día a día, se mejora la fluidez en el lenguaje a la vez que se lo pasan bien imaginando su día en el parque.
Imagen de portada: IA
Actividad aportada por: bit schulungscenter/Emma Brösel y PO/Anni Toikka
Ejercicio por parejas
Objetivos de aprendizaje:
- Ejetivos de aprendizaje:
- Pedir y dar indicaciones
- Usar vocabulario importante para describir lugares y emplazamientos
Instrucciones para el ejercicio
En esta actividad se les da un mapa de un parque de atracciones a los participantes, que trabajan en parejas.
Una persona pide indicaciones la otra las da, y se intercambian los papeles tras cada pregunta.
Consejos para profesores: Es recomendable que antes del ejercicio, los alumnos se familiaricen con frases como girar a la derecha/izquierda, ir recto y otro vocabulario útil.
También se puede repasar el mapa con todo el grupo y ver el vocabulario útil antes del ejercicio (noria, tiovivo, motaña rusa, etc.).







